uttm.com.ua Югтехнотранс На главную Контакты Products
     
Продукція

 
   
 

Система змащування гребенів коліс локомотивів СПП 12-5

Дозволяє: знизити інтенсивність зносу гребенів коліс (бандажів); зменшити бічний знос рейок; зменшити витрати електроенергії (дизпалива) на тягу; зменшити Можливість сходження з рейок.

 

 
   
 

Конденсаторні системи пуску КСП

Призначені для підвищення надійності, збільшення ресурсу систем пуску дизелів, особливо за зношених батарей і низьких температур навколишнього середовища.

 

Клієнти
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     


Головна / Продукція / Система змащування гребенів коліс локомотивів СПП 12-5

Продукція


Система змащування гребенів коліс локомотивів СПП 12-5

ПРОБЛЕМИ ПІДВИЩЕНОГО ЗНОСУ ГРЕБНИХ КОЛІСНИХ ПАР ЛОКОМОТИВІВ І СПОСОБИ ЇХ РІШЕННЯ.

 Одним із головних напрямів підвищення ефективності роботи залізничного транспорту є зниження експлуатаційних витрат залізниць. Істотна стаття витрат - це підвищений знос гребенів колісних пар рухомого складу і рейок по бічній грані, особливо в кривих. Проблеми з підвищеним зносом гребенів колісних пар а також рейок по бічній межі внаслідок тертя пари «колесо-рейка» відомі дуже давно, ще з часів паровозної тяги. Ці проблеми спричиняють значні фінансові витрати для залізниць. Зниження їх зносу значно зменшує експлуатаційні витрати і є одним з головних напрямів, який підвищує ефективність роботи залізничного транспорту. Зношування гребенів коліс і рейок по бічній грані може бути значно зменшено за рахунок застосування спеціальних автоматичних систем мастила гребеня бандажа (локомотивних лубрикаторів), які вже давно застосовуються у всьому світі. Цілеспрямоване нанесення спеціальної мастила правильно спроектованим пристроєм на певну зону гребенів бандажів передньої по ходу колісної пари забезпечує збільшення термінів експлуатації не тільки передньої колісної пари а і всіх інших осей в поїзді, число яких може досягати 250. Це відбувається за рахунок перенесення мастила з гребенів коліс передньої осі на робочу грань головки рейки, що дає додаткову економію коштів за рахунок зменшення витрат дизельного палива або електроенергії на тягові зусилля. Крім того, зменшується знос гребенів коліс вагонів, що також дає додатковий економічний ефект. Корисність систем змащування гребенів колісних пар підтверджує їх широке застосування в усьому світі. Майже 70% рухомого складу у Німеччині та Франції обладнано системами такого типу. Необхідність таких систем на рухомому складі підтверджується і тим, що в технічних завданнях на проектування нових локомотивів в даний час в обов'язковому порядку закладається пристрої для змащування гребенів коліс.

      У принципі відомо кілька різних типів систем, але найбільшого поширення набули локомотивні лубрикатори, які забезпечують нанесення мастила на гребінь колеса шляхом розпилення повітрям. Всі відомі фірми (Secheron, DeLimon, Vogel та ін.) розробляють і виробляють саме такі системи змащення гребенів коліс.
      За таким же принципом працює і система мастила гребенів коліс конструкції Науково- виробничої фірми «Югтехнотранс». Система являє собою пристрій з електропневматичним керуванням для подачі мастила. Змащення подається періодично залежно від пройденого шляху або функції часу або при вході в криву. Вона здійснюється спеціальним пластичним мастилом «Рельсол» ТУ У00152365.089- 2001. Мастило «Рельсол» розроблено НВФ «Югтехнотранс» спільно з ВАТ АЗМОЛ спеціально для локомотивних систем змащування гребенів коліс. Вона має підвищену водостійкість, стійкість до дії низьких температур, а також високу адгезію. За допомогою стисненого повітря мастило розпорошується на поверхню першого по ходу гребеня колеса у вигляді суміші повітря і масла. Звідси мастило в момент контакту переноситься на бічну грань головки рейки, а звідти на гребінь колеса наступної колісної пари.
     Алгоритм подачі мастила може бути різним і залежить від багатьох факторів: від типу локомотива, режиму експлуатації, погоди і т.д. Автоматика дозволяє блокувати подачу мастила при наборі швидкості, при подачі піску, збільшити подачу мастила або подавати її тільки на одне колесо при вході в криву і т.д. в принципі можна максимально оптимізувати подачу мастила з метою отримання максимального ефекту від застосування лубрикатора.
     Система змащування гребенів коліс конструкції НПФ «Югтехнотранс» не поступається кращим закордонним аналогам і відрізняється підвищеною надійністю в складних умовах експлуатації. Її надійність та ефективність підтверджено тривалою експлуатацією на рухомому складі залізниць України та за її межами. Так, наприклад, починаючи з 1998 року цими системами мастила обладнуються всі електровози ПЛ-8, ПЛ-10, ПЛ-11 а з минулого року і ПЛ40, що проходять ремонт на Львівському елетровозоремонтному заводі. На Південній залізниці, в локомотивному депо «Жовтень» обладнано всі електровози НС-7 у кількості 18 шт. Полтавський ТРЗ з 2004 року обладнає даними системами тепловози 2М62, 2ТЕ116 та ТЕП70, що належать Укрзалізниці, тощо.
В даний час вже понад 41% (а це 739 одиниць) рухомого складу Укрзалізниці обладнано локомотивними лубрикаторами, переважно вітчизняного виробництва. І, хоча, при перевірках локомотивних депо виявляється ряд порушень при експлуатації локомотивних лубрикаторів, ресурс бандажів зріс майже вдвічі (з 355 тис. км 1996 року до 713 тис. км 2004 року).
    Ще більший ефект збільшення термінів служби коліс при впровадженні локомотивних лубрикаторів можна спостерігати на промисловому залізничному транспорті. Нафтопереробний завод «Укртатнафта», м. Кременчук обладнав весь свій рухомий склад системами змащення гребенів коліс конструкції НВФ «Південтехнотранс». На Донецькому металургійному заводі та на Запорізькому алюмінієвому комбінаті з 2000 року експлуатуються тепловози М62, ТЕМ2У, ТГМ4 та ТГМ6, обладнані даною системою змащення гребенів коліс. З 2002 року системи змащення гребенів коліс, конструкції НВФ «Південтехнотранс», закуповує ДП «Залізниця Молдови», З 2005 – Грузинська залізниця.
   Зношування гребенів коліс на вищевказаних підприємствах зменшилося не менше ніж у 4-8 разів, зменшився знос рейок по бічній грані а також знизилися витрати на енерго-ресурси. Зокрема, інтенсивність зношування гребенів колісних пар на тепловозах Донецького металургійного заводу зменшилася в середньому у 4,5 раза, на «Укртатнафті», м. Кременчук – у 5-5,5 раза. На тепловозах Молдавської залізниці, де підрізи дуже сильні, знос гребенів коліс зменшився в 6-8 разів. На Запорізькому алюмінієвому комбінаті термін між обточуваннями колісних пар за підрізом гребеня збільшився у 3,5-4 рази тощо.
     На жаль, у нас зараз немає офіційних даних за величинами економії енергоресурсів на тягу, оскільки відсутня єдина та точна методики визначення фактичного зниження втрат тягової енергії внаслідок зниження опору руху після встановлення локомотивних лубрикаторів (у різних джерелах наводять значення від 4 до 30%). У той же час, за даними зарубіжних джерел, частка економічного ефекту, отримана від економії енергоресурсів на тягу, становить 45-50% від сумарного економічного ефекту, отриманого від використання локомотивних лубрикаторів.
     Необхідно також відзначити, що ефективність застосування лубрикації на залізниці істотно залежить від мастила, що застосовується. Властивості та якість мастила надає вирішальний вплив на ефективність змащувального пристрою. По-перше спеціальне мастило має сприймати великі механічні навантаження, тобто. зберігати змащувальні властивості у високонавантаженій зоні контакту колесо-рейка а також мати хорошу зчеплюваність з металом, мати високу вологостійкість і не змиватися водою. Крім того вона повинна мати низьку корозійну дію на метали і бути стійкою до впливу температур в межах від -30 до +50 град. С. Крім того, потрібно враховувати екологічний фактор. Спеціальні мастила, розроблені для систем лубрикації, мають сертифікати якості відповідних служб про дозвіл на застосування та токсиколого-гігієнічний паспорт, тобто. вони екологічно безпечні та не забруднюють довкілля. Мастило «АЗМОЛ-Рельсол», що застосовується для систем лубрикації відповідає всім вищепереліченим вимогам і вже протягом ряду років (з 1998 року) використовується для лубрикації на рухомому складі як в Україні так і за її межами.
      Узагальнюючи сказане вище, можна зробити наступний висновок: змащення гребенів коліс локомотивів за допомогою автоматичних локомотивних лубрикаторів поряд з іншими заходами є дієвим засобом для зменшення зносу гребенів
коліс та рейок. Крім того, як уже було
 сказано вище, лубрикація дозволяє
скоротити споживання паливно-енергетичних ресурсів на тягу поїздів, скорочує кількість сходів рухомого складу з рейок, покращує вписування в криві, знижує рівень шуму, що генерується. Все це веде до скорочення витрат на утримання шляху та підвищує ефективність роботи залізничного транспорту.
 
                                              
В.А. БЕРЕЗНІВСЬКИЙ – Науково-виробнича фірма «Югтехнотранс» (Україна)

 

  All right reserved UgTehnoTrans, 2009
About company | Contacts